Sweat today smile tomorrow

 
Hej alla träningsfreak där ute, det är sommar nu = perfekt för att träna. Jag tränar som mest och bäst under sommarhalvåret så jag tänkte bjuda på lite träningsinspiration.
 
Det jag tränar är löpning (5km och uppåt) och styrka (hela kroppen men med fokus på mage och rumpa). Jag försöker träna minst 3 dagar i veckan men det är inte alltid man får till det och oftast är det ursäkter som sätter stopp för det. Någon som känner igen det? Vad som kan underlätta är en målstättning och en planering.
 
Mål med träningen
 
* Springa midnattloppet 22 augusti (1 mil) under 55min
* Starkare mage och bål
* Vältränade ben och rumpa
 
Min helhetsplanering
 
Löpning 2-3 gånger i veckan. Dag 1. och 2. Fokus på uthållighet 8-12km. Dag 3. Intervaller 3-5km.
Styrka minst 2 gånger i veckan. Dag 1. Hela kroppen 1-1,5h. Dag 2. Ben, rumpa och mage 1h.
 
"Pain is just weakness leaving your body"
 
Har man ett mål och en planering flyter oftast träningen på mycket lättare, sätt ett alarm på telefonen så du påminns om när du ska träna. Varje gång du känner att "jag ooooooorkar intäääää" eller "jag tar det imorgon" Så tänkt på ditt mål, tänk på att du faktiskt har tränat antal gånger innan och att 1h träning är 1/24 del av din dag...
 
 
Något som jag också tänker på är vad jag äter, det är mycket smartare att välja en frukt före en kakbit och vatten/mjölk istället för ett glas saft. Detta hjälper också träningen och det känns bättre. Spara dina sötsaker till en dag t.ex. lördag, resten av veckans 6 dagar så äter du bra. Det är jättejobbigt de första 4-5 dagarna med sedan släpper det och du kommer tappa sötsuget!

Kommentera här: